Wednesday, March 21, 2007

Incessant Ramblings

I'm bored... Not that I don't have anything to do. Memang ada benda yang nak kena buat, but most of the things I need to do dah siap. Skarang tengah tunggu ICT install Microsoft Project on my PC before I can continue. My room's too cold, but since it's centralised, can't do much about it except put on extra layers of clothing. Smalam aku gi Levi's store nak cari seluar Dockers, tapi they didn't have the colour and size that I want. Nak cari seluar hitam size 33, tapi yang ada hitam size 36 & 38. Depa ingat orang kat Putrajaya ni semua terlebih makan kot? Anyway, aweks seksi yang dok mengekor aku je ke mana aku gi tu suggest aku gi KLCC kalau nak seluar yang aku mintak tuh, tapi tak kosa la aku nak drive ke sana. Bukannyer takleh, tapi sajer malas nak ke KL especially after office hours. Tapi kalau kebosanan aku memuncak jugak, maybe malam ni aku gi la kot.

My wireless router aku hanto balik ke kedai sbb takleh pakai. Depa kata it'll take at least 3 weeks to repair sebab depa hantar direct ke Netgear untuk check & repair as needed. Mengamuk aku sat kat kedai tuh, takkan la aku tak dapat pakai wireless for the next 3 weeks. So depa kata call la Netgear kalau nak cepat. So smalam aku pun call la Netgear nak tanya status router tuh... rupa-rupanya Netgear's policy is 1-to-1 replacement as long as it's still under warranty. Lagi la aku nak mengamuk balik kat kedai tuh, sebab bila aku mintak replacement unit sementara my router is being fixed, depa tak nak bagi. Ni bila Netgear sendiri kata I should've gotten a new unit immediately, lagi la rasa darah aku tergaram (darah masin la, takkan nak kata tersirap lak!). So aku call balik kedai tuh... dia still insist tak nak bagi new unit, suruh Netgear call balik depa lak. Dia kata kalau aku still tak puas hati, suruh aku call HQ depa. Aku pun call la HQ kedai tuh, marah2 kat amoi yang menjawab talipon tuh... last-last dia kata dia akan check balik dengan distributor Netgear and will inform me hari nih... Tadi bila aku call balik, dia kata the distributor tu akan hantar my unit tu back to me on Saturday, seems the IP on the router dah tertukar... karut la, mana ada aku menukar IP router tu. Aku kata the problem was power supply to router tu intermitten... kejap on, pastu padam, pastu on balik... ada ke patut sebab IP tertukar leh buat power terputus-putus? logik planet mana yang dia pakai pun aku tak tau... tapi dia kata confirm router aku tuh dah boleh pakai bila aku ambik nanti. So aku pun ambik la recently. Ingatkan nak dapat yang my "repaired" unit. Tapi bila dia bagi satu kotak baru, unsealed, so benarlah apa yang Netgear kata and depa nih memang sajer nak membohong jer... That's Malaysian-style customer "service" for you...

S&P rumah aku lak aku gi sign hari Sabtu 2 weeks back... dia janji akan stamping etc & aku leh dapat balik on Thursday... bila aku call dia kata tak siap lagi, suruh aku datang Jumaat lak... bila call Jumaat, kata tak siap lagi... call hari Sabtu, pun tak siap.... call hari Ahad, takde jugak... dia janji Isnin nak call aku balik, tapi baru tadi dia call kata aku finally leh ambik the S&P.... (#)%@!@^$^#%()^($(*(%@*)_!~@*&

A few days back aku gi dinner ngan my ex-roommate. Dah lama tak jumpa dia... nampaknya dia still maintain... cuma kali ni 1st time aku dengar dia komplen pasal kerja dia... got to know some distubring news about Malaysia's current conditions... nothing shocking, as I've already expected some of the things yang dia kata... just that the words coming out of his mouth tu was the confirmation to my fears. suddenly, i don't feel so safe anymore... the nagging worry that was eating away at the back of my mind tu dah suddenly reared its ugly mug, and like I said, now I'm worried...

Ya Allah, selamatkanlah kami semua dari bahaya yang nyata dan bahaya yang tersembunyi...